اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

رای بالا در انتخاب رئیس مجلس کشور را از دخالت بیگانکان مصون می‌کند

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب رئیس مجلس با رای بالا این پیغام را به داخل و خارج مخابره خواهد کرد که مجلس جدید برای ایجاد تحول در کشور و رفع مشکلات مردم متحد و همدل است و در این راه اختلافات جزئی را نادید می‌گیرد.

رای بالا در انتخاب رئیس مجلس کشور را از دخالت بیگانکان مصون می‌کند

محمدرضا دشتی‌اردکانی نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: اصلی‌ترین وظیفه مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است که در این سال‌ها مجلس از این دو وظیفه اصلی خود دور شده بود.

وی افزود: رئیس مجلس و هیات رئیسه نقش مهمی در برگرداندن مجلس یازدهم به ریل اصلی خود ایفا می‌کنند از طرفی رای بالا و یک دست نمایندگان می‌تواند امید دشمنان داخلی و خارجی را به ناامیدی تبدیل کند.

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از معیارهای انتخاب رئیس مجلس و هیات رئیسه و به صورت کلی نمایندگان برای ایفای نقش نظارتی خود پاک‌دستی و شفافیت است.

این مقام مسوول ادامه داد: همچنین رئیس مجلس باید تحول خواه و دارای کارنامه روشن در این زمینه و تجربه موفق خدمت در بخش‌های کلان باشد تا بتواند با ایجاد تحولات مثبت مجلس را به جایگاه واقعی خود که همان در راس امور بودن است برساند.

مدیریت مجلس باید انقلابی باشد

وی خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات عدیده و زیادی که در کشور با آن درگیر هستیم مدیریت مجلس باید انقلابی بوده و بتواند به صورت جهادی و با سرعت و دقت زیاد ریشه‌های مشکلات کشور را با استفاده از بازوهای علمی و کارشناسی مجلس شناسایی کرده و راه حل‌هایی عملی برای آن پیدا کند.

دشتی‌اردکانی یادآور شد: از ویژگی‌های دیگر رئیس مجلس آشنایی با سازوکار اجرایی کشور است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری برای نمایندگان متذکر شدند دارای شناخت از شرایط و اولویت‌های کشور باشد و این شناخت از نوع فعالیت و رزومه و تجربه کاندیدای ریاست مجلس قابل دریافت هست، همچنین تعامل با قوای دیگر از الزامات ریاست قوه مقننه است.

وی ادامه داد: این ویژگی باعث می‌شود برای شناسایی مشکلات کشور و راه حل‌های آن گره‌ها و بن بست‌ها از بین برود، البته این ویژگی نباید باعث شود تا مجلس به ابزار و بازیچه قوای دیگر تبدیل شود بلکه باید جوری مدیریت کرد که علاوه بر تعامل مثبت، نظارت قوی و موثر بر عملکرد سایر قوا داشته باشد.

یکی از موضوعات مهم در کشور مبارزه با فساد و رانت‌خواری است

دشتی‌اردکانی گفت: یکی از موضوعات مهم در کشور مبارزه با فساد است، البته خوشبختانه در مدیریت جدید قوه قضائیه عزم جدی برای مبارزه با فساد وجود دارد، مجلس نیز باید در این مسیر به قوه‌ قضاییه  کمک کرده و قوانین و ابزارهای لازم را در اختیار این قوه قرار دهد. 

وی افزود: در اینجا نقش مدیریت مجلس بسیار قابل توجه است چون به دلیل حساسیت جایگاه مجلس، محل وجود رانت‌های بسیار است که می‌تواند نه تنها از وظایف اصلی مجلس دور کند بلکه به محلی برای رانت‌خواری و مامنی برای مفسدین تبدیل شود.

نماینده منتخب مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: همان‌طور که متاسفانه در گذشته دیدیم و تعدادی نماینده به دلیل فساد دستگیر و تعدادی به همین دلیل رد صلاحیت شدند.

مدیریت مجلس باید منافذ رانت‌خواری برای نماینده‌ها را مسدود کند

دشتی‌اردکانی افزود: مدیریت مجلس باید از انحراف مجلس جلوگیری کرده و منافذ رانت‌خواری برای نماینده‌ها را مسدود کند و همین مورد را می‌توان در سابقه کاندیداهای ریاست پیدا کرد. این افراد علاوه بر این که باید خود سالم باشند بلکه باید سابقه روشنی در مقابله با فساد و عزم قوی برای این کار بدون در نظر گرفتن جناح و گروه و دسته را نیز داشته باشند.

وی گفت: رئیس مجلس باید توان بالای مدیریتی داشته باشد و قدرت مدیریت خود را در بحران‌ها نشان داده باشد تا بتواند مجلس را با سلیقه‌های مختلف مدیریت کند به نحوی که در مجلس صداهای مختلف و نظرات گوناگون شنیده شده تا نمایندگان بتوانند بهترین رای را بدهند. 

محمدرضا دشتی‌اردکانی ادامه داد: مشکلات اقتصادی اصلی‌ترین دغدغه مردم و تاکید جدی رهبر انقلاب  است. هیات رئیسه مجلس جدید باید بسیار فوری در این زمینه برنامه ریزی کند و طرح‌های اقتصادی که در جهت رفع مشکلات مردم باشد را در صحن علنی مطرح کند و در انتخاب رئیس مجلس این پارامتر نیز باید مدنظر قرار گیرد که فردی کارآمد، جهادی آشنا با دغدغه‌های مردم و با تجربه در زمینه‌های اجرایی و آشنا با مشکلات قانونی پیش روی این مهم انتخاب شود.

وی افزود: انتخاب رئیس مجلس با رای بالا این پیغام را به داخل و خارج مخابره خواهد کرد که مجلس جدید برای ایجاد تحول در کشور و رفع مشکلات مردم متحد و همدل است و در این راه اختلافات جزئی را نادید می‌گیرد. 

دشتی‌اردکانی تصریح کرد: مسلم است که دشمنان این مرز و بوم در پی ایجاد تفرقه در صفوف، اختلاف افکنی بین قوا و حاشیه سازی برای نظام هستند تا مسائل و مشکلات اصلی کشور فراموش شده و مجلس سرگرم جناح بازی و اختلافات بی‌اهمیت سیاسی شود. 

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول